Home » Blog | Nieuws » Nieuwtjes & Tips » Zò blijf jij op gewicht tijdens de feestdagen

Zò blijf jij op gewicht tijdens de feestdagen

Het is heerlijk om uitgebreid te tafelen met kerst. Het gevaar is alleen dat je teveel eet en dat is zonde.

 

Dit kun je voorkomen door:
★ Altijd goed en gezond te ontbijten en te lunchen om een goede start te maken van de dag.
★ Regelmaat vast te houden: 3 maaltijden en 2-3 tussendoortjes per dag.
★ De maaltijden iets kleiner te houden als je weet dat de tussendoortjes groter zijn dan normaal.
★ Beperk je koolhydraat inname bij het diner door geen of maximaal één opscheplepel pasta of aardappels op te scheppen.
★ Drink water i.p.v. vruchtensap of wijn.
★ Maak een afspraak met jezelf welk lekkers je wèl als tussendoortje neemt en wat niet.

 

Je dag in balans
★ Vind je luxe (warme) broodjes echt bij een kerstontbijt horen? Kies dan voor volkoren en bruine varianten.
★ Roerei met gerookte zalm en bieslook is een heerlijk gezond en feestelijk ontbijt. Voeg de bieslook en zalm pas de laatste minuut toe.
★ Het avondeten is uitgebreid en energierijk. Eet de rest van de dag daarom calorie- en koolhydraatarm en eiwitrijk. Neem als lunch bijvoorbeeld een salade met magere vis of vlees en neem geen koolhydraatbron zoals brood.
★ Ook soep is een lekker lunchgerecht., maak bijvoorbeeld deze heerlijke Bloemkoolsoep met gerookte kipfilet

Eet je samen met familie/vrienden?
★ Spreek dan af dat iedereen een gerecht meeneemt. Zo kun je zelf meebepalen wat op tafel komt en kun je dus een slank gerecht bereiden.
★ Genoten van een heerlijk kerstontbijt of brunch? Kom in beweging en ga bijvoorbeeld een lekker stuk wandelen in de bossen.


«   »