Home » Blog | Nieuws » 5 tips voor een koolhydraatarme Carnaval

5 tips voor een koolhydraatarme Carnaval

Let jij op je gewicht, volg jij een koolhydraatarm programma of ben je aan het PowerSlimmen, maar wil je Carnaval écht niet missen? Onderstaand een aantal tips om deze dagen zo koolhydraatarm mogelijk door te komen... Wel de leut, maar niet de kilo's!

 

Zorg voor een goede bodem!
Neem voordat je gaat stappen een koolhydraatarme maaltijd. Kies bijvoorbeeld voor een omelet van 2 gebakken met voldoende groenten of neem een goedgevulde maaltijdsalade salade (zonder pasta of aardappelen uiteraard). Als je het PowerSlim programma volgt kun je uiteraard ook kiezen voor een maaltijd met een PowerSlim product. Let op, als je aan het afvallen bent tikt de alcohol een stuk sneller aan!

Eet je in een cafetaria? Kies ook dan voor zo min mogelijk koolhydraten! Denk dan bijvoorbeeld aan een shoarmaschotel zonder broodje/friet, een gehaktbal, gehaktstaaf, frikandel of kipsaté (uiteraard zonder de saus.) Gepaneerde producten zoals een kroket kun je beter laten staan, het krokante laagje bevat namelijk veel koolhydraten. Neem je saus, kies dan liever voor de witte sauzen in plaats van de rode sauzen. Rode sauzen zoals curry en ketchup bevatten misschien minder vet, maar wel veel meer koolhydraten, kies dus liever voor witte sauzen zoals mayonaise of knoflooksaus.

Kies voor koolhydraatarme drankjes!
Het allerbeste is natuurlijk helemaal geen alcohol te drinken. Wil je toch alcohol drinken?
Kies het liefst voor droge witte wijn of prosecco, of een mix van witte wodka met cola light. Andere alcoholische dranken bevatten naast alcohol ook suiker, dat is funest voor je resultaat. Is bier voor jou onlosmakelijk verbonden met Carnaval? Vraag de barman om een spa-vla, dit is half bier, half spa rood. Door het koolzuur proef je het verschil bijna niet, en het scheelt toch mooi de helft! Ditzelfde kun je ook met witte wijn doen. Neem na ieder drankje een glas water of spa rood.

Dance dance dance...
Zorg ervoor dat je die extra alcohol en calorieën zo snel mogelijk weer verbrandt, blijf in beweging en dans en hos zo veel je kunt!

Antikater ontbijtje
Heb je na een avondje stappen zin in een stevig ontbijt? 2 gebakken eieren is het ideale antikaterontbijt. Een beetje te heftig in de ochtend? Maak dan makkelijk en snel een lekkere, frisse aardbeienshake van het PowerSlim dessert aardbei.

Alaaaaaf!


«   »